12 Haziran 2012 Salı

Saçmalık Silsilesi 3

''Pasta Mumu''


Kendimi bildim bileli doğum günü kutluyorum.
Her sene bir mum üfleyip, pasta kesiyorum.
Ailemden kaynaklı bir alışkanlık olsa gerek.
Annem güzel masalar hazırlar her zaman bana.
Küçükken babam kucağında sıkı sıkı tutar, masaya saldırmamı önlerdi.
Öperdi beni bıyıklarından gıdıklanırdım.
Hoşuma giderdi ama çaktırmazdım.
Rahatsız oluyormuşum gibi kızardım.
Bıyıklarını çekerdim.
Pasta yerken de bıyıklarına pasta bulaşırdı, ona bakıp gülerdim.
Uzun bir süredir doğum günlerimde yok,
Bundan sonrakilerde de olmayacak biliyorum.
Yine de her mum üflediğimde, pasta bulaşmış bıyıklarını hatırlayıp gülüyorum.

Bu sene çok abarttılar, 4 tane pasta getirdiler önüme.
Alev almış mumları ve patlayan maytapları gördüğümde nefesimi tuttum.
Çocuklar gibi heycandan ve sevinçten yerimde duramadım.
Dilek tutma anı var klişe ama şart gibi bir an.
Uzun uzun dilekler tuttum, kabul olmasını çok istediğim.
Kutlama tantanaları bin bir duygu yaşatıyor insana.
Etrafımı saran kalabalık.
Tüm sevdiklerim yanımda.
(Tamam belki bir kaç kişi eksik.)
Olsun.
Olanlar yanımda, olmayanlar da yanımdaymış gibi.
Sürprizler var.
Biri doğumgünüm için kalkıp Adana'dan gelmiş.
Arkamda sesini duyduğum an yaşadığım mutluluk anlatılamaz.
Sonra biri gece elinde pastasıyla kapımda bitti.
Yeni uyandığım için üstümde pijamalarımla afallaştırdı beni.
Rüya mı görüyorum diye düşündürdü.
Bir tanesi de var ki askerde olmasına rağmen her zaman benimle gibi.
Askerden kargoyla hediye göndermiş bana.
Sürpriz patlaması.
Mutluluk.
Çok fazla mutluluk.

Şimdi dilediğim dilekleri düşünüyorum da..
Sevdiğim kadar sevildiğimi hissettiren insanlar varken hayatımda,
Ben daha pasta mumlarından ne dileyebilirim ki?
-Saçma.
Ama doğru sen saçmalık silsilesiydin.Çünkü;
Silsile demeyi çok seviyordun
...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder